

Соціалізація особливих дітей в інклюзивному середовищі зумовлена необхідністю розв’язання низки суперечностей, які склались в суспільстві.
Саме
інклюзивні класи є основною силою для розвитку та подолання нагальної проблеми. Адже вони спрямовані на забезпечення потрібної освіти, змістовне проведення дозвілля, надають можливості для саморозвитку і самореалізації, виховують у кожної особистості відчуття власної необхідності та значимості. Жодна дитина з ООП не повинна бути відокремленою від соціуму.

Найважливішим завданням сьогодення в педагогіці розглядається завдання повної реалізації прав на якісну освіту дітей з ООП. Це основна умова їх ефективної соціалізації, яка забезпечить особливим дітям активну повноцінну участь в житті суспільства та успішну самореалізацію і соціальну діяльність. Саме це питання розглянули педагоги разом зі спікером – вчителем початкових класів Іриною Станіславівною Кондратюк.
Обов’язком педагогів, асистентів вчителя , родини, однолітків, всіх, хто її оточує, є життєва необхідність оточити особливу дитину безмежним добром, ласкою, ніжністю, всебічною увагою та щирою любов’ю. Тільки в цих умовах ми зможемо в повній мірі соціалізувати не просту дитину, але не забуваймо і про те, що всі діти – то наше майбутнє, і від їхньої діяльності теж буде залежати життя цілих поколінь. Про це у своєму виступі розповіла асистент вчителя другого класу Світлана Петрівна Кашуба.
Асистент вчителя Руслана Миколаївна Кашинська поділилась досвідом роботи над соціалізацією дітей з ООП у взаємодії з однолітками. Незвичайна дитина теж має душевні почуття, свою власну думку, вона хоче активно спілкуватися з однолітками та дорослими. В цей щасливий період свого життя вона повинна мати емоційний комфорт, відчувати неабияку допомогу і підтримку в житті, партнерську повагу і постійну впевненість у повноцінному розвитку.
Ініціатива спікерів отримала емоційний відгук з боку колег із команди психолого педагогічного супроводу. Вони підключились до активного обговорення, ділились власним досвідом, вносили пропозиції. Залишили питання до подальшої співпраці і вирішення.