Інноваційний проект “Щоденник.ua”

1Чи є важливою комп’ютеризація сучасної освіти, і взагалі, навіщо потрібні ІКТ-технології нашим школам?  Що отримують вчителі, чи потрібно це батькам і як до новомодних тенденцій ставляться батьки та учні?

Коли наша школа вперше взяла участь у ІКТ проекті «Щоденник.ua» (1 вересня 2010 р.), він був для всіх нас маловідомим. Тому хотілося скласти свою думку про ефективність, корисність та затребуваність сервісів проекту батьками, учнями та вчителями. Після першого року використання ми прийшли до висновку що «Щоденник.ua»  сприяє покращенню успішності учнів та включенню батьків у навчальний процес.

Отже, сьогодні ви, вже спираючись на власний досвід, ми можемо сказати, чи потрібні сучасній школі ІКТ-технології? На наш погляд, сучасна освіта, як і всі ми, існує в умовах бурхливого розвитку. Тому цілком логічно, що інформаційні технології і, звичайно, ІКТ стрімко впроваджуються у навчально-виховний процес. Ми вважаємо, що це – позитивні зрушення. Адже, при грамотному використанні, ІКТ дозволяють значним чином підвищити ефективність та якість навчання, за рахунок його індивідуалізації та інтенсифікації.

Vidkrut svit - 000-minВикористання ІКТ на уроках та в управлінській діяльності школи повинно мати більш системний характер, а не просто піддаватися впливу “модних” тенденцій і хаотичному застосуванню. Тому сьогодні слід велику увагу приділяти методиці використання ІКТ педагогами, розробці цілої системи впровадження ІКТ у навчально-виховний процес освітнього закладу.

В першу чергу ІКТ дозволили об’єднати усіх учасників навчально-виховного процесу в єдине комунікаційне та освітнє середовище, а безпосередньо сам проект надав нам низку зручних  та корисних сервісів. У кожного вчителя збільшилися можливості управління індивідуальною роботою учня при підготовці до уроку (домашні завдання, інтерактивні додатки, бібліотека, тести та ін.), що звичайно принесло позитивні якісні зміни у процес засвоєння знань, умінь та навичок. Окрім цього, тепер батьки наших учнів отримують об’єктивну та повну картину успішності своєї дитини. Ця проблема легко вирішилася у нашій школі з впровадженням проекту  «Щоденник.uа».  Більшість вчителів виставляє оцінки не лише в паперовий класний журнал, але й вносить у  електронний аналог. Якщо вчитель-предметник не має змоги цього зробити вчасно, оцінки виставляє класний керівник. Адже в учительській є комп’ютер, школа підключена до мережі Інтернет.

Можна сміливо сказати, що проект «Щоденник.ua» підвищує для учня мотиваційну роль оцінки, а батькам надає змогу контролювати виконання досягнень дитини.

Для керівництва школи «Щоденник.ua» також став незамінним помічником під час перебігу учбового процесу та аналізу і формуванню звітів школи. Класним керівникам набагато легше стало робити звіти про успішність класу.

Поступово звичайне масове захоплення використанням ІКТ на уроках, як модною тенденцією, повинно перерости у системне використання цих потужних технологій з відповідним методичним супроводом.

Дуже хотілося б, щоб кожний педагог не лише усвідомив, що комп’ютер – це його друг та помічник, а й мав можливості, у тому числі і технічні, використовувати його на всі 100% у навчально-виховному процесі.

На даний момен важко уявити собі подальший поступ у впровадженні ІКТ в нашому навчальному закладі без цього проекту «Щоденник.ua»!