
Поняття «психічна адаптація» - процес взаємодії особистості із середовищем, при якому особистість повинна враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб.
У шкільному житті дитини існує три переломні моменти: вступ до школи (1 клас), перехід до середньої ланки (5 клас) і перехід до старшої школи (10 клас), адже в цей час відбувається дуже багато змін. Тому в ліцеї був проведений психолого-педагогічний консиліум щодо адаптації здобувачів освіти 1-х, 5-х, 10-х класів.
Із метою виявлення вже існуючих труднощів та попередження можливих протягом листопада-грудня психологом ліцею Ткаченко С.О. проводилася діагностика адаптаційного процесу. Світлана Олексіївна використовувала такі види дослідження: готовність до школи за методикою Йерасека, фізіологічна зрілість , опитувальник учителя, діагностика шкільних емоцій ( для 1 класу); “Соціометрія”, “Рівень шкільної тривожності”, “Нові і проблемні предмети” (для 5 класу); анкетування щодо задоволення профільною школою, дослідження соціальних контактів у ліцеї ( для 10 класу).
Із приходом до школи змінюється весь спосіб життя та діяльності дитини. Від того, як пройде адаптація, залежить її здоров’я, емоційний стан, працездатність, успішність у навчанні й у подальшому житті.